Inventor School — приватний навчальний заклад, який використовує STEM-методики та вчить дітей думати і діяти. Та чи можна назвати Inventor School повноцінною STEM-школою?

В Методичних рекомендаціях щодо впровадження STEM-освіти в Україні (https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKekwtZFdhWXJuODg/view) є такі основні рівні, де використання STEM-методик необхідне:

  • Організаційна, навчально-методична робота

Правильне STEM-навчання базується на встановленні міжпредметних зв’язків, наскрізного навчання завдяки інтегрованим урокам.

Заняття в Inventor School побудовані з урахування практики міждисциплінарного навчання та концепції «Нової української школи». Увесь навчальний рік поділений на тематичні тижні, об’єднані у блоки. Кожного тижня є тема, на якій концентруються — обговорюють і вивчають на уроках.

Якщо тема тижня — космос, то діти на уроці природознавства переглядають і обговорюють відео запуску Тесли у космос, слухають про проекти Ілона Маска. Далі на занятті зі STEM-junior учні самостійно будують із LEGO космічну станцію, ракету або базу на Марсі, створюють презентацію та розповідають про свій проект. На робототехніці всі захоплено конструюють марсохід і досліджують його прохідність. Під час математики діти рахують планети, відстані між ними. А на читанні, англійській мові продовжується заглиблення в тему — учні читають про космічні подорожі.

Водночас, на заняттях об’єднується одразу кілька дисциплін. Так, на робототехніці діти з нуля складають за інструкцією робота — здобувають знання з проектування та інженерії. Далі треба запрограмувати свою конструкцію — математика, інформатика, технології. Наприкінці необхідно виконати завдання або покращити робота — розвиток наукового підходу.

Наприклад, роботу треба подолати смугу перешкод. Зміна коліс, зубчатих передач впливає на прохідність, але змінює пройдену відстань, і це необхідно врахувати під час програмування.

В середовищі багатьох чинників від різних дисциплін дитина розуміє взаємозв’язок між ними, мислить системно, шукає шляхи розв’язання задач у кількох площинах (якщо не вдається змінити конструкцію, можна змінити програму), на практиці досліджує фізичні явища та закони.

  • Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення

Inventor School використовує авторські методики Технічної студії “Винахідник” та освітні набори LEGO. Кабінети світлі та яскраві, але не відволікають. Використання комп’ютерів надважливе для науково-технічного розвитку, тому вони є в кожному кабінеті, також є зони для відпочинку та гри, бібліотека.

  • Участь дітей у заходах

Проектна діяльність у школі є пріоритетною. Змагання, взаємодія, конкурси сприяють популяризації науки, є мотивацією для розвитку учнів та роблять дітей впевненішими у своїх силах. Вихованці Inventor School є учасниками STEM-фестивалю з робототехніки «Robotica 2018», чемпіонату з Майнкрафт, а також постійно створюють і презентують свої проекти на заняттях.

  • Професійна майстерність педагогів

Вчителі Inventor School не лише професійно та цікаво навчають — вони є опорою та друзями учнів. На перервах діти залюбки діляться своїми переживаннями або показують нові іграшки. Вчителі періодично відвідують семінари та лекції для розвитку і поглиблення знань. Більшість педагогів належить до спільноти викладачів ТС “Винахідник” — впровадників STEM-освіти в Україні.

Inventor School дотримується STEM-принципів на усіх рівнях. Це дало змогу сформувати новітню школу, яка є корисною і цікавою, намагається задавати свій шлях розвитку української освіти. Перший випуск першого класу довів, що STEM-освіта в Україні важлива і результативна, а Inventor School є повноцінною STEM-школою.